torsdag 5 juni 2008

Sommarfest på dagis

Blev nästan helt klar på jobbet igår. Skönt, skönt!
Intervjun gick också bra. Det enda som var lite krångligt var att försöka få fram det där med att vi har fem barn varav tre är under tre (nästan iallafall) utan att det låter negativt. Det var däremot inga problem att förklara vad jag pysslade med på fritiden. Ha ha :D

Efter intervjun var det raka spåret ner på stan, och fortsatt jakt efter skor till Wilma. Hon har storlek 26 och det verkar varenda unge i hela Karlstad också ha, det tillsammans med att Mamman alltid är ute i sista sekunden har gjort det otroligt svårt att hitta några somriga skor.

Duktiga mammor köper skor på rea sommaren innan och kan bara plocka fram dom sen när det är dax.

Det finns tre saker som gör att jag inte är en sån duktig mamma:

1. Jag har inte tid att köpa skor till nästa år, har ju fullt upp med årets kläder, skor och prylar.

2. Jag har ingen aning om vilken storlek barnen har på fötterna nästa år.

3. Kommer inte ihåg vad det var mer...

Hittade ett par jeansfärgade ballerina på Din Sko tillslut. Det fanns bara ett enda par kvar och det var storlek 26. Jättekonstigt!

Sprang in på Cubus. Jag brukar aldrig vara där men en dagisfröken hade en sån fin klänning därifrån så jag tog ett varv och hittade faktiskt två tröjor till Theo, en rea kjol och världens finaste linne till mamman :) Linnet fick jag billigare för att dragkedjan var trasig, undrar vem som ska laga den?
Inte jag iallafall...

In på Hemköp för att fixa korv, korvbröd och fika till dagis sommarfest. In på pappans jobb och lasta av onödig packning.

Cykel hem för att hämta kylväska, hade inga kylklampar så en bullpåse från i julas fick duga, och vidare på cykel till dagis.

Efter söta sånger av söta barn var det korvgrillning och fika.
Fick jaga Theo som tyckte att grillarna och rutchkanorna var mycket roliga. Theo är stönig och envis.
Vi hade satt oss på Theo och Fridas sida men där ville Wilma inte sitta utan vi fick packa ihop alla väskor, all mat och alla filtar och flytta till Wilmas kompisar på andra sidan. Wilma är chef.

Ångrade bittert att jag sagt till Tomas att det var lungt att han jobbade och att jag kunde gå själv...

Som tur var satt Frida snällt på filten och åt korv (kall för mamman hann inte grilla). Frida är mammans prinsessa.

Sen var det iallafall mamman och pappans tur att gå på invigning! Vi blev bjudna på mat och dryck, stor god buffé och fri bar hela kvällen. Det blev mer än en öl... :) Sååå kul!

Nu sitter jag och väntar på världens bästa Lika för idag är det Karin & Likas day of städ! Smutsigt, stökigt hus ska bli städat och rent!

Inga kommentarer: