onsdag 25 juni 2008

Här ska målas!

Slötittade i en tidning på jobbet i helgen och hittade en artikel om en familj som hade byggt om en gammal skola till bostadshus. Dom hade så hilmla mysigt, helt min stil och som jag vill ha det...

...jag bor ju tillsammans med tre små monster, två lite större monster (LOL) och en egen företagare. Dom två lite större monstren och den egna företagaren stör inte mitt sätt att inreda och vilja ha ordning och städat värst mycket. Visst blir det lite mer att plocka och pyssla med när man är sju hemma men det är helt ok.

MEN dom tre små mostren som råkar bo här gör att vårt hem ser ut som Beirut. Vi kan inte ha några saker på soffbord, i dom låga fönstren i vardagsrummet eller i den nedre delen av bokhyllan. Nej, vi kan faktiskt inte ha en enda pyntig liten grej under midjehöjd i det här hemmet. När tvillingarna var lite mindre och inte kunde ta sig fram så fort och innan jag började jobba igen så var det faktiskt rätt ok här för det mesta. Men någon gång under våren tappade vi kontrollen här hemma. Det värsta är att man blir lite hemmablind när man går omkring i det och jag är livrädd för att det ska komma nån på oanmält besök och det är så synd för sånt tycker jag egentligen är jättekul.

Jag kan knappt läsa inredningstidningar eller gå in i inredningsaffärer för jag blir bara trött och förbannad. Det är så långt kvar tills det är som jag vill ha det hemma så det finns inte... och just nu finns varken tid, ork, eller dollares till att göra stora grejer som att slå ut väggar, flytta kök eller måla hus och köpa markiser. Bajs!

Men hur som helst så blev jag lite sugen på att göra om när jag läste den där artikeln och därför har jag bestämt mig för att måla en massa saker vita. TV-bänken i barnens rum, en hylla och ett skrivbord (om jag hinner).

Jag för väl börja någonstans... :)

3 kommentarer:

C.Nilsson sa...

Som jag och reseprogram då. Jag får andnöd och börjar hyperventilera direkt. Hemmet har jag gett upp för längesen - tror jag...

C.Nilsson sa...

Du menar väl inrednings tidningar? Såg du att beskrivningen av lilla bombnedslagets dröm kille var SIGNALIMENTET på hennes bror (vrider mig av garv)

Karin sa...

Ja ja JA!! Jag och Lika orkade inte läsa mer efter det... beställde kebabrulle istället :)