tisdag 10 juni 2008

Vad skönt det är att vara ute i god tid!

Pratade med Lika förut och hon tyckte det hade gått trögt med strykningarna på vår todo-lista. Haha!

Det blir till att engagera alla där hemma innan klockan blir typ 18.00 för då börjar sändningar och tillhörande uppladdning inför matchen. Då sitter familjen klistrade i TV-soffan. Sverigetröjorna är självklart på och öltappen är nyladdad och kyld!

Tomas tycker HURRA för Fotbolls EM.
Karin tycker sådär om Fotbolls EM.

Jag har gjort en liten panikartad impulshandling idag.

Det verkade inte så tokigt just när jag gjorde den utan jag kom på det sen, på cykeln påväg från stan...
Jag har senan länge bestämt vad mina söta, olortiga barn ska ha på sig på studenten (inte deras egna, det väntar jag lite med, men Linas). Kläderna ligger nytvättade, högt upp i skåpen så att inga smutsiga små fingrar skall kunna få tag i dom. Mycket bra!

Men... igår kväll kom jag på att det kanske vore bra om Mamman hade nåt att sätta på sig, så jag tog fram en klänning som jag hade på ett bröllop förra året. Grejen är att jag ammade två barn = världens boobs och förmodligen vägde ca 5 kg mer då... Bort med den! Mormorn hade på förslag att jag kunde be Eva sy in den, men jag påminnde henne snabbt om att det är 1,5 dag kvar tills det är dax. Eva kan ha annat för sig :)

Gick in på HM och hittade en jättefin, enkel, ceris klänning. Perfekt till vita leggings och ett vitt linne. Den kostade bara 149 kronor vilket passar min plånbok verry perryberry, och ännu bättre - jag lämnade tillbaka ett par byxor som jag köpt för länge sen och som varken jag eller mamma kunde ha, dom kostade också 149 så då kan man låtsas att klänningen belv gratis! Jippiyey!
Provade snabbt framför en spegel, orkade inte gå in i provrummet, och bestämde att den blir bra. Betalade och åkte nöjd och glad tillbaka till jobbet. Då och där mitt på cykeln kom jag på att BÅDE Wilmas och Fridas klänningar är vita och cerisa...

Vi kommer alltså se ut som Familjen Husvagn i festkläder. Det enda som är bra är att om, mot all förmodan (mina barn gör alltid som man säger och springer definitivt inte iväg utan att säga vart), nåt av barnen skulle försvinna så kan vem som helst se vem dom tillhör! Jenny på jobbet tyckte jag skulle köpa en ceris skjorta till Tomas. Ja! Vilken bra idé, precis hans stil.

Fia vad ska du ha på dig??

Inga kommentarer: