tisdag 24 juni 2008

Stora lilla Wilma

Glass, ballonger, kakor, presenter och kort (som jag alltid glömmer annars) fixades innan jobbet igår! Hade lite problem med vad jag skulle köpa till fröknarna men tillslut blev det varsin hög ljusstake från Sia som jag egentligen vill ha själv. Har varit sugen på att köpa två eller tre stycken rätt länge, men eftersom jag inte kan ha några lösa saker under midjehöjd på grund av klåfingriga småbarn just nu så kvittar det. Får se om Sia fortfarande säljer dom år 2015 när det kanske går bra med pynt igen...

Lämnade paketen till en annan mamma och bad henne skriva nåt på korten. När jag träffade henne idag kom hon på att hon hade glömt att skriva med ett barns namn. Oooops! Så kan det gå. :)

Får lite ont i magen och en klump i halsen när jag tänker på att min lilla Wilma ska byta avdelning och börja med dom stora barnen. Känns som det var nyss vi skolade in henne, men kollar man på korten från hösten när hon började så fattar man att det var ett tag sen. Det var det en liten tjej med väldigt lite hår och stora förundrarde ögon som började där. Som tur är trivs hon och är ett riktigt dagisbarn och numera är hon en stark, bestämd tjej som känner vartenda hörn och som kan varenda rutin på avdelningen. Wilma får ingen klump i halsen av äldreavdelningen, hon tycker det ska bli jättekul (även om hon blev rädd och började gråta för trollet i Bockarna bruse under överskolningen).

2 kommentarer:

C.Nilsson sa...

Men visst är det typiskt att man ger bort sådant man själv vill ha. Naturligtvis, även då, med en klump i halsen

Karin sa...

Japp! Nästan så man inte vill släppa ifrån sig paketet riktigt...
Usch, nästa gång ska jag köpa nåt jag verkligen inte vill ha själv.
Så det så!